Mamma till Enzo

Tvåbarnsmamma <3 Enzo 2,5 år och Evelina 3,5 månader <3

Mitt nya liv startar 1/1-12

Publicerad 2011-12-25 20:41:06 i Allmänt,

Nu fasiken ska jag verkligen ta tag i det här med att gå ner i vikt. Visst, det kommer fortfarande vara tufft när man inte har stödet utifrån. Men nu tusan ska det varesig jag har stödet eller ej. Ska ta fram min envisa sida och multiplicera den med 10 så jäkla ska det nog funka. Jag ska dela med mig av en del av denna resan men inte allt. Vi tar lite i taget. Ska ha olika "målsnören" jag ska sträva efter då det är mycket jag behöver gå ner. Tror faktiskt man blir mer taggad då. Kommer mäta och väga mig antingen varje eller varannan vecka. Det återstå att se. Kom jätte gärna med tips och idéer med allt möjligt tex hemma träning, recept eller varför inte lite peptalk? ;)

För det här med att vara tjock eller som jag också har blivit kallad för FET!!! Det är inget roligt. Man blir pratas om bakom ryggen och folk tror inte att man hör vad dom tisslar och tasslar om men jag hör mer än dom tror. Man blir så klart ledsen men man försöker hålla god min. Och det med att hitta stora kläder är en utmaning. Finns för det mesta bara fula eller tant kläder till tjocka. Varför liksom? Får inte vi tjocka klä oss lila fint som dom smala? Ska vi verkligen inte få känna oss fina vi med?

Nej, så nu bannemig ska jag ta tag i mitt "bättre" liv och börja må bra!!

Wish me luck :)

Kommentarer

Postat av: Emelie E

Publicerad 2011-12-25 20:53:00

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-12-25 20:55:47

Du och jag kan hjälpas åt att peppa varandra, för jag måste.också ta tag i vikten. Det är ju alltid lättare när man kan prata.av sig. :) / Emelie

Postat av: Kusin Karlshamn

Publicerad 2011-12-25 21:08:33

Det är klart att du ska klara det och det vet jag att du kan för du ha jävla power i dig glöm inte det.

Postat av: MonsterÅsa

Publicerad 2011-12-31 15:35:25

Klart du kommer att klara det galant om du bara sätter den sidan till :) Bakslag kommer du säkert att råka utför men då är det bara att ta sig i kragen dagen därpå. Håller tummarna och tårna för din skull. Behöver du promenadkompis så säg till :))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine

Tvåbarnsmamma <3 Enzo 2,5 år och Evelina 3,5 månader <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela